Prevence a pomoc seniorům.

596 111 252

Projekt realizovaný Sdružením obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

ŽENA NALÍTLA „ÚDAJNÉMU“ PRACOVNÍKOVI BANKY

Díky tzv. „zrcadlení“ poškozená přišla o 23 tisíc korun. 

Trmičtí policisté šetří případ podvodu, kdy 21letá žena nalítla podvodníkovi přes mobilní telefon. Včera kolem čtvrté hodiny jí na její mobilní telefon kontaktoval údajný pracovní jedné z nejmenovaných bankovních poboček, že prověřuje možné zneužití jeho platební karty. Uvedl, že došlo k zneužití její platební karty v Bulharsku, kdy se jednalo o neoprávněnou platbu ve výši 6.000,- Kč. Poté ji vzhledem k tomu, že byl velice přesvědčivý a komunikačně zdatný jí svými následnými dotazy týkajících se využívání plateb prostřednictvím platební karty přiměl, aby mu poškozená postupně sdělila její platební údaje. Po jejich získání, pod záminkou, že provedou tzv. „zrcadlení“ plateb, během čehož jí budou na její telefonní číslo chodit SMS kódy. Po jejich doručení je má ihned nahlásit, což poškozená učinila. Tímto ovšem poškozená neznámému pachateli umožnila provedení třech plateb (pro příjemce MONODirect KYIV, UKR) v celkové výši 23.014.57,- Kč. Celý průběh těchto plateb, za probíhající vzájemné telefonní komunikaco, poškozená sledovala přes svůj mobilní telefon a v něm instalovanou aplikaci bankovnictví nejmenované banky. Zároveň si neznámý podvodník v návaznosti na dotazy k těmto transakcím, ujistil, že vše je v pořádku, protože ono „zrcadlení“ musí tímto způsobem proběhnout. Celý hovor trval zhruba hodinu, při kterém NP poškozenou ujišťoval, že během půl hodiny by měly být platby připsány zpět. To se však nestalo. Následným dotazem na infolinku své banky se poškozená dozvěděla, že se stala obětí podvodu.

Zdroj: policie.cz