Prevence a pomoc seniorům.

596 111 252

Projekt realizovaný Sdružením obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA Z.S.- SPOTŘEBITELSKÉ KŘÍŽOVKY – DÁREK PRO SENIORY

Tisková zpráva ze dne 27.9. 2017

Mezinárodní den seniorů připadá každým rokem na 1. října. V tento den, který je věnovaný našim maminkám, tatínkům, babičkám a dědečkům, je vhodné poukázat na skutečnosti, se kterými se musí dnešní senioři potýkat.

Pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. se denně v poradnách setkávají se staršími lidmi, kteří se dostali do obtížné situace v souvislosti s uzavřením nějaké nevýhodné spotřebitelské smlouvy. Uvědomujeme si, jak je důležité neustále zvyšovat povědomí o těchto problémech. Proto jsme se rozhodli letos vytvořit a u příležitosti dne seniorů vydat brožuru, která se dotýká těch nejaktuálnějších spotřebitelských témat.

Z bohatých zkušeností v oblasti spotřebitelského vzdělávání víme, že nejlepším způsobem předávání informací, a to nejen seniorům, je předávání zábavnou formou. Proto sešit nabízí, mimo poučení, také 20 křížovek, které jsou obzvláště mezi seniory velmi oblíbené. Spotřebitelé se díky nim zábavnou formou a na názorných příkladech dozví některé důležité informace ze spotřebitelského práva.

A jaká jsou témata, kterých se dotýkáme? Jedná se o základní spotřebitelské oblasti, jako jsou reklamace, energie, uzavírání smluv na dálku, např. po telefonu apod. Publikace rovněž varuje před stále aktuálními nekalými praktikami některých prodejců, kteří se dnes již nezaměřují pouze na předváděcí akce, ale hledají jiné způsoby, jak oklamat důvěřivé seniory, prodat jim předražené zboží, či přimět je podepsat nevýhodné smlouvy. Vzdělávací křížovky se spotřebitelskou tématikou mají za úkol zajímavou formou spotřebitele informovat a poučit je o jejich základních právech i možnostech, jak vzniklou situaci mohou řešit. Kromě rad a návodů na řešení, zde naleznou také odkazy na příslušná místa, kde se jim dostane pomoci.

Tuto brožurku od nás senioři dostanou zdarma během našich besed, kterých pro seniory každoročně po celé republice pořádáme desítky, jako poděkování za účast. K dispozici budou také klientům v našich osobních poradnách. Brožuru nevydáváme pouze v tištěné podobě, vzdělávací křížovky jsou umístěny také na našich webových stránkách www.sos-msk.cz. Hledejte rubriku s označením „zábava“, ze které si křížovky může každý zájemce jednoduše stáhnout a vytisknout.

Celý projekt vzdělávacích křížovek Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. mohl být realizován díky finanční podpoře ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, Olomouckého a Moravskoslezského kraje.

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezka, z.s. přeje všem seniorů k jejich svátku hodně pohody a žádné spotřebitelské karamboly!

 Kontakt:

Marcela Reichelová, předsedkyně
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Čt: 14 – 16 hodin, každý druhý a čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 605 801 362, 723 692 166
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každé úterý v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13 – 17 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773 901 773
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Rožnov p.R.: Čt.12 – 16 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 571 661 111, 607 398 511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel.571 674 516
Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773 901 773, 466 335 630
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606 382 280
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 922 405
Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
Praha: konzultace po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

Logo_Small