Prevence a pomoc seniorům.

596 111 252

Projekt realizovaný Sdružením obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

 

SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA Z.S. VARUJE PŘED FALEŠNÝMI KAMENÍKY

 

Tisková zpráva ze dne 24.10. 2017

Blíží se “Dušičky“, čas, kdy pozůstalí vzpomínají na své zemřelé příbuzné a přátele. Lidé přicházejí na hřbitovy, aby uctili jejich památku, zapalují svíčky a vzpomínají. Krásně upravené místo posledního odpočinku blízkých cítí jako projev úcty k zesnulým. Proto si, obzvláště v tomto období, dávají na vzhledu i výzdobě hrobu velmi záležet.

Podvodníci naslibují, vyberou peníze a nechají za sebou zničené hroby
Ačkoliv by “Dušičky“ měly být především vyjádřením úcty k mrtvým, mnohým lidem každoročně přináší i velké nepříjemnosti. Atmosféry vzpomínek na zesnulé totiž zneužívají nejrůznější podvodníci, kteří lákají z lidí peníze za různé řemeslnické práce na hřbitovech. Falešní kameníci například nabízí, že opraví nebo vyčistí náhrobek, či dokonce postaví náhrobek nový. Velmi často si vybírají seniory, kteří bývají důvěřivější a těmto slibům snadněji uvěří. Snaží se je totiž přesvědčit, že jsou dobří, rychlí a hlavně levní.

Ovšem z této levné, lákavé nabídky se může vyklubat drahá past. Pokud dostane takový kameník předem zálohu, už ho většinou nikdy podruhé neuvidíte. Ani pokud se domluvíte na platbě až poté, co odvede svou práci, nemáte vyhráno. Často se totiž stává, že falešní kameníci odvedou na hrobech nekvalitní práci, nedokončí ji nebo při opravě hrob svým neodborným zásahem poškodí.

Jak se nenechat napálit.
Proto Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. radí lidem, aby byli při návštěvách hřbitovů velmi obezřetní a vyhýbali se těmto podvodníkům. Pokud je někdo osloví s podobnou nabídkou, je nejlepší se s ním vůbec do nepouštět.  V žádném případě SOS MaS z.s. nedoporučuje uzavírat smlouvu při prvním setkání na hřbitově!

A jak si vybrat dobrého kameníka?
Výběr kameníka je samozřejmě pouze na každém z vás. Zde najdete pouze pár doporučení, které vám mohou pomoci se vyhnout pozdějším nepříjemnostem:

  • pokud opravdu potřebujete opravit hrob, pečlivě volte, s kým se na zakázce domluvíte. Vybírejte pouze ze zavedených a známých firem. Zeptejte se i ve svém okolí na reference a zkušenosti, jaké mají vaši sousedé, přátelé či známí s danou firmou. Většina skutečných kameníků má svou provozovnu, kde si můžete jejich práci také prohlídnout.
  • chcete-li dosáhnout lepší ceny, oslovte více kamenictví než pouze jedno. Jejich nabídky je nutné porovnat a teprve potom se na konkrétní zakázce domluvit. Nerozhodujte se ale pouze na základě ceny. Pečlivě si srovnejte další důležité aspekty předložené nabídky, které se liší nejen cenou, ale také termínem zhotovení, výběrem a kvalitou kamene, celkovým zpracováním náhrobku a také poskytnutou zárukou!
  • vždy trvejte na podrobné písemné smlouvě, která by měla obsahovat: místo stavby náhrobku, vybraný druh a barvu kamene, nákres s rozměry náhrobku, velikost, barvu i druh písma, termín dodání a celkovou cenu s vyznačením poskytnuté záruky. Předem dohodnutou zálohu na zakázku doporučujeme předávat pouze osobně v provozovně, nebo v sídle firmy odpovědnému pracovníkovi oproti řádnému dokladu.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Marcela Reichelová, předsedkyně,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Čt: 14 – 16 hodin, každý druhý a čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 605 801 362, 723 692 166
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každé úterý v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13 – 17 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773 901 773
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Rožnov p.R.: Čt.12 – 16 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 571 661 111, 607 398 511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel.571 674 516
Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773 901 773, 466 335 630
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606 382 280
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 922 405
Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
Praha: konzultace po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz