Prevence a pomoc seniorům.

596 111 252

Projekt realizovaný Sdružením obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

TRIK: Prodejci se vydávají za spotřebitelské organizace, nabízejí pomoc a dovolenou dotovanou z EU

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska varuje všechny spotřebitele před dalšími podvody. Zejména pak ty spotřebitele, kteří se již dříve stali obětí nekalých praktik na předváděcích akcích. Na ty se nyní podvodníci zaměřují a lákají tyto již dříve podvedené k novému setkání pod záminkou, že jim z dotací Evropské unie vrátí přeplatky za předražené zboží.

Potenciální oběti obchodník kontaktuje nejdřív po telefonu, přičemž se prezentuje jako spotřebitelský ombudsman nebo organizace, která seniorům pomůže vymoci jejich spotřebitelská práva.

 „Zvou si konkrétně osoby, u kterých vědí, že už někdy nakupovaly na předváděcích akcích předražené zboží a lákají je právě na to, že jim pomohou ty peníze dostat zpátky,“ popsal pro Český rozhlas mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

 „Řekli, že když jim na místě zaplatí 25 tisíc korun, tak dostanou kartu, která je opravňuje k tomu, aby pak v budoucnu získali od konkrétní společnosti zájezd v hodnotě 69 tisíc korun,“ vylíčil Fröhlich.

Cílem je, jako už tolikrát – seniora, pod záminkou nějaké pomoci, či slevy přimět k uzavření nevýhodné kupní smlouvy.

Pro většinu seniorů je v nadlidských silách obrovskému psychickému tlaku, kterému jsou ze strany prodávajících vystaveni, odolat. Za jedinou účinnou obranu považujeme na žádné podobné telefonní nabídky nereagovat a rozhodně se akcí nezúčastňovat! Pokud se přeci jen v podobné situaci ocitnete, pokuste se být silní a nic nepodepisovat!

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska připomíná, že spotřebitelské organizace, poškozené spotřebitele samy jako první aktivně nekontaktují. Spotřebitelé mají možnost navštívit některou z četných poraden pro spotřebitele. Základní poradenství je vždy ve spotřebitelské poradně zdarma. Bližší informace o poradnách na stránkách http://www.sos-msk.cz/poradny/poradny-a-jejich-provoz/.