Česká obchodní inspekce upozorňuje na další nový způsob, kterým se snaží pořadatelé předváděcích akcí dostat do soukromí (a k penězům) spotřebitelů a současně se vyhnout nepříjemné kontrole. Před tímto jednáním chceme spotřebitele varovat a doporučit jim, aby odmítli uspořádat prodejní akci doma spotřebitelé. Spotřebitelům, kteří zareagují na příslib výhry, hrozí ve vysoké míře riziko, že budou vystaveni nekalým obchodním praktikám a následně budou mít ztíženou možnost domoci se svých práv.
Kontrolní pracovníci Inspektorátu Středočeského a Hl. m. Prahy byli podněty od spotřebitelů upozorněni na novou metodu, kterou začali v posledních týdnech při organizování prodejních akcí ve větší míře uplatňovat zástupci předváděcích společností. Postup je následující:
Na začátku je telefonický kontaktem se spotřebitelem, kdy volající zná pouze číslo, takže neví, komu se dovolal (v případě telefonu s dobíjecí kartou ani nemůže jméno ani adresu spotřebitele znát). Když zná jméno i adresu, spotřebitel se doví, že vylosováním nějakého náhodného čísla „vyhrál prémii“. Podle získaných informací údajně deky, které mu budou zdarma předány zástupcem firmy. Aby je však mohl dostat, musí, uvést svoje jméno, adresu i kontakt, a sehnat další pár lidí a spolu s nimi se zúčastnit poradenské přednášky, kterou uspořádá u sebe doma.
Dalším kontaktem je sms zpráva, kterou dostane vzápětí: Prijemny den, dne x. x. 2014 v 15.30 probehne predani premie za ucasti vas a 1manzelskeho ci partnerskeho paru (vekove rozmezi 25-75let) s nasim odbornym poradcem. Premie je pro vas zcela zdarma. Doba trvani cele akce je 60 min. Vase osobni udaje, tj. jmeno a prijmeni, adresa, telefonni cislo, e-mail budou spolecnosti zpracovany pro marketingove ucely a nabizeni obchodu bez casoveho omezeni.
Když však spotřebitel nabídne, že se zastaví v sídle firmy, aby si převzal „prémii zdarma“, doví se, že podmínkou získání prémie je poradenství, které proběhne u spotřebitele doma za přítomnosti jím sehnaného dalšího páru účastníků.