Prevence a pomoc seniorům.

596 111 252

Projekt realizovaný Sdružením obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

Trik pořadatelů předváděcích akcí:

Zneužití jména jiné renomované společnosti

Nezřídka se stává, že pořadatelé předváděcích akcí ve snaze získat důvěru seniorů při nabízení zboží zneužijí jméno jiné renomované společnosti. Např. jejím jménem zvou na předváděcí akci. V květnu letošního roku bylo takto zneužito např. jméno předního českého operátora O2. Přečtěte si bližší informace.

2. května 2014 na stránkách www.idnes.cz varuje Mobilní operátor O2 své klienty před telefonáty, v nichž podvodní prodejci zvou jeho jménem na předváděcí akce pod záminkou finanční odměny. Firmu na podvodné jednání upozornil jeden z klientů.

Podle informací České televize podvodníci slibují jménem operátora dva tisíce korun jako odměnu za dlouhodobé používání pevné linky. Peníze si klient ovšem musí vyzvednout na předváděcí akci.

„Šmejdi“ už takto oslovili několik klientů O2. „Ozvalo se nám už několik seniorů, kteří si chtěli ověřit, zda je skutečně zveme my, nebo jestli jde o podvod. Lidé jsou díky větší osvětě obezřetnější,“ řekl iDNES.cz mluvčí O2 Hany Farghali s tím, že firma nemá s takovými akcemi nic společného.

„Před tímto jednáním důrazně varujeme. Naši obchodní zástupci se při každém kontaktu s klientem mimo pobočku musejí prokázat průkazem O2, navíc nikdy nepřebírají ani nepředávají peníze nebo mobilní telefon,“ doplnil.

Firma se kvůli telefonátům obrátila na Českou obchodní inspekci, která se na jednu z předváděcích akcí vypravila. Podle mluvčího Jana Rotbauera inspektoři zjistili porušení zákona, nešlo ale o zneužití obchodního jména O2. „To už si na místě zřejmě nedovolili použít,“ dodal mluvčí.

Jméno pořádající firmy inspekce zveřejní až po skončení správního řízení, v němž by měla padnout pokuta.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/smejdi-zvou-na-akce-jmenem-telefoniky-ta-pred-nimi-varuje-pe6-/ekonomika.aspx?c=A140502_172201_ekonomika_vem