Česká spořitelna opět upozorňuje na možné zneužití internetového bankovnictví prostřednictvím sociální sítě Facebook. Pachatelé se jejím prostřednictvím snaží vylákat přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví klienta.
Podvodník osloví klienta pod profilem někoho z jeho přátel s žádostí o zaslání nějakého finančního obnosu (obvykle ve výši 30 až 50 Kč). Klientovi následně přes Facebook pošle odkaz na platební bránu a požádá ho o vyplnění údajů k jeho internetovému bankovnictví. Pokud klient údaje vyplní, podvodník je okamžitě zneužije. Aby se podvodník dostal k potvrzovací SMS zprávě, sdělí klientovi, že má nějaký problém s telefonem, a požádá, jestli si může nechat poslat autorizační SMS na telefon klienta s tím, aby mu ji klient následně přeposlal. Pokud tak klient učiní, může přijít o daleko vyšší částku. Skutečný majitel profilu, kterým podvodník klienta osloví, o podvodu pravděpodobně vůbec netuší.
Upozorňujeme, abyste na podobnou zprávu v žádném případě nereagovali a nezadávali požadované údaje.
Pokud jste to už ale udělali, doporučujeme vám okamžitě kontaktovat Vaši banku a zablokovat přihlašovací údaje k vašemu internetovému bankovnictví. V případě klientů České spořitelny – kontaktujte bezplatnou informační linku 800 207 207.
RADY
Přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví je nutné si bedlivě hlídat a chránit je před vyzrazením. Proto nikdy nedejte na jakkoli úpěnlivě znějící výzvy, podoba podvodu se může časem změnit. Případné žádosti „přátel“ o peníze si raději ověřte u svých přátel telefonicky, a pokud jim následně budete chtít nějakou částku poslat, udělejte to vždy standardním přihlášením do svého internetového bankovnictví.
Nikdy také nepřeposílejte žádné své autorizační SMS zprávy další osobě!!!
Všem uživatelům internetového bankovnictví, tedy nejen klientům České spořitelny, doporučujeme ke shlédnutí bezpečností video, které natočila Česká spořitelna, ve kterém se dozvíte, jak může podobný útok vypadat?
Ke shlédnutí zde.
Zdroj: www.csas.cz, zpráva z 9.4.2015
Redakce SOS MaS, z. s.